14. května 2014

Divergence

=1.díl
Autor: Veronica Roth
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: Albatros-COOBOO, 2012
Počet stran: 341 
Děj:

   Lidé jsou rozděleni do pěti frakcí podle jejich jedné hlavní vlastnosti. Beatrice je šestnáct a patří do Odevzdanosti, kde se narodila, ale musí si vybrat jestli zůstane s rodiči nebo jestli si zvolí jinou frakci. Nejdříve jde na talentovou zkoušku, která jí má pomoci si vybrat. Tori, žena která provádí simulaci, jí po zkoušce oznámí, že její výsledky jsou nejednoznačné a že je divergentní, ale nesmí to nikomu říct.Ví pouze jediné, že se nehodí pro Mírumilovné a Upřímné. Nastane Obřad volby a Betrice si musí vybrat mezi Odevzadanými, Neohroženými a Sečtělými. Až do poslední chvíle si není jistá, ale vybere si Neohroženost

 První fáze zahrnuje boj a zde si Tris najde nepřátele. Bojují normálně bez ničeho. Pouze holýma rukama nebo také střílí na terč pistolí či nožem. V první fázi si Tris nevede moc dobře. 
Druhá fáze je simulace. Překonávání strachu někoho jiného. Tady si vede Tris moc dobře. Pomáhá jí v tom její odlišnost, Divergence, ale to se nesmí vedení dozvědět, protože by jí zabili. V její simulaci se objeví hejno havrabů a začnou jí žrát za živa. Cílem těchto simulací je, že když se uklidní simulace skončí. Jak je Čtyřka trénuje Tris se do něj zamiluje a on do ní také a tak jí prozradí proč se mu říká Čtyřka. Bojí se pouze čtyř věcí. Například výšek, uzavřených prostorů .Řekne jí jak se doopravdy jmenuje, Tobias. Poslední fází je také simulace, ale závisí na překonání vlastního strachu. Při simulaci je, ale sleduje vedení. Místo aby na ně napojili elektrody vpichují jim do krku oranžovou tekutinu. U Tris se ukáže, že se bojí pouze šesti věcí a tak se dostane na první příčku. V noci se probudí a po chodbě pochodují nováčci i starší Neohrožení. Mají mrtvý výraz bez života. Tris je to podezřelé a tak se snaží vypadat jako oni. Jedou vlakem do města. Mají fungovat jako armáda.

Vyhrnou se z vlaku a začnou zabíjet.Co se stane s Tris? Přežije její rodina, kamarádi? Přežije ona sama?


Tahle obálka se mi líbila už na začátku, ale moc jsem nechápala co má znamenat ten znak a vlastně jsem ani nevěděla co znamená slovo divergence.Asi v polovině knihy tam bylo vše vysvětleno a vše to do sebe zapadlo.



Na začátku mi připadala Beatrice jako jedna z těch holek, co jenom sedí koukají, když se jim něco řekne.Připadalo mi, že neprojevovala svoje názory a že si vše nechala líbit.Když jsem předtím četla jiné recenze tak jsem začala přemýšlet jestli si mám knihu koupit a nakonec jsem si jí koupila a vůbec toho nelituji, protože jsem měla knihu přečtenou za pár dní a teď chci vidět i film , abych mohla knihu a film porovnat.Určitě knížku doporučuji.Je hodně čtivá a vtáhne vás do děje

3 komentáře:

  1. Tu Divergenci Ti pěkně závidím:D A všimla jsem si, že se chystáš na Zlodějku knih! Doufám, že se ti bude líbit přinejmenším stejně jako mně:)

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky doufám,že se mi bude líbit :) A tu Divergenci ti můžu půjčit, ale ted ji budu půjčovat Kačce :)

    OdpovědětVymazat